Program


Bécsi barokk muzsika Wernertől Contiig – A Haydneum koncertje – Klasszikusok a Lovardában

Bécsi barokk muzsika Wernertől Contiig – A Haydneum koncertje – Klasszikusok a Lovardában

Klasszikusok a Lovardában sorozatunk következő koncertjén a barokk zene világában merülünk el Bécs mestereinek kíséretében, a Budavári Palotanegyed elegáns környezetében.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: november 20. szerda, 19:00

Vivaldi művészete egyházi szolgálatban bontakozott ki, ahogy Gregor Joseph Werner zenei pályáját is a bécsi Stephansdomban eltöltött évek alapozták meg, de még a Habsburg-udvar népszerű operaszerzője, Francesco Bartolomeo Conti is számos liturgikus művet szerzett. Hazánk jól ismert régizenei együttesei, az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus kiváló szólisták közreműködésével, Vashegyi György vezényletével e 17–18. századi komponisták egyházzenei különlegességeiből adnak ízelítőt.

J. G. Werner Mária-antifónái az Esterházy hercegek szolgálatában íródtak az 1750-es években. A Salve Reginához hasonló hagyományos, gyakran szigorú ellenpontos szerkesztésű zsoltárokat Werner játékos imitációi, invenciózus stílusa lágyítják. Ahogyan Werner műveit méltatlanul feledte sokáig az utókor, úgy Vivaldit is csak a 20. század elején fedezték fel újra. A 12 tételes Glóriát, amely azóta a koncertpódiumok repertoárdarabjává vált, Vivaldi 1713 és 1719 között az Ospedale della Pietà növendékeinek komponálhatta liturgikus használatra. A komponista a szöveg fordulatai szerint tételekre tagolt művet egyszerű motívumokból mesterien építi fel és érzékletesen zenésíti meg. Kortársuk, a bécsi udvarban működő Conti szakrális műveiben főként drámai érzéke érvényesül. Az 1715-ös Missa Sancti Pauli – amely több mint 150 éven át a bécsi Schottenkirche repertoárdarabjának számított – disszonanciáival, váratlan harmóniaváltásaival vitathatatlanul műfaja kiemelkedő opusának tekinthető.

Műsor:

Gregor Joseph WERNER (1693–1766): 

Salve Regina in d (Ms. mus. III. 113) 

Offertorium in stylo madrigali pro Cana Domini (Ms. mus. III. 60) 

Antonio VIVALDI (1678–1741):

Gloria in D, RV 589 

-szünet-

Francesco Bartolomeo CONTI (1681–1732):

Missa Sancti Pauli 

 

Közreműködik:

Szutrély Katalin, Pintér Ágnes – szoprán

Thurnay Viola – alt

Megyesi Zoltán – tenor

Melkovics Zoltán, Borka Ákos – basszus

Purcell Kórus, Orfeo Zenekar

Vezényel: Vashegyi György

 

Ajánlatunk


Az EXHIBITION ON SCREEN sorozat filmjében egy olyan tárlatra léphetnek be a nézők, amelynek köszönhetően Hieronymus Bosch művei a világ számos pontjáról visszatértek hollandiai szülővárosába.

Ismerd meg velünk Ybl Miklós egyik remekművének történetét az építésétől egészen napjainkig és gyönyörködj a lenyűgöző budapesti panorámában!

Pablo Picasso minden idők egyik legnagyobb művésze. De hogyan lett az? Sokáig figyelmen kívül hagyták a korai évek szerepét sikerében: a nevelést, a rendkívüli eredményekhez vezető tanulást. Három város játszott kulcsszerepet ifjúságában: Malaga, Barcelona és Párizs. A film készítői mindháromba ellátogattak és megvizsgálták Picassora gyakorolt hatásukat.

Ajánló


Huszonkét éves pályafutásának első újévi koncertjét adja 2025-ben a StEFFREM. 

Hogyan lett Erzsébet a magyarok kedvenc királynéja? Miként zajlottak budai tartózkodásai és mi őrzi ma is Sisi emlékét az egykori…

Az idén 21 éves Be Massive Magyarország egyik legnevesebb elektronikus zenei party-sorozata, amelyet az állandó megújulás és a maximális minőségre…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!